Diego Maradona

Žanr: dokumentarni športni film

Dolžina: 130 minut (2h 10min)
Izvirni naslov (leto): Diego Maradona (2019)
Režija: Asif Kapadia
Scenarij: Asif Kapadia
Država: Velika Britanija
Distribucija v Sloveniji: Fivia

Igrajo: Diego Armando Maradona, Alberto Bigon, Daniel Arucci, John Foot, Dalma Maradona, Giannina Maradona, Diego Armando Maradon Jr. …

Povezave: IMDB: Diego Maradona (2019)

O filmu:

Divja in nepozabna zgodba o božanskem talentu, slavi, obupu in izdaji, korupciji in odrešitvi. Dokumentarni film prikaže kariero morda najbolj slavnega nogometaša vseh časov.

Več o filmu:

Dokumentarni film Diego Maradona je narejen iz več kot 500 ur doslej še nevidenih posnetkov, osredotočen na kariero slavnega nogometaša. 5. julija 1984 je Diego prispel v Neapelj za takrat rekordni honorar in sedem let vladal »v peklu«. Najbolj slavni svetovni nogometni genij in najbolj nefunkcionalno mesto v Evropi sta se odlično ujemala! V mestu, kjer bi hudič potreboval telesne stražarje, je Maradona postal večji od samega Boga. To je divja in nepozabna zgodba o božanskem talentu, slavi, obupu in izdaji, korupciji in odrešitvi.

O Diegu Maradoni:

Argentinski nogometaš in trener Diego Armando Maradona, rojen oktobra 1960 v Buenos Airesu, velja za enega najboljših nogometašev vseh časov. Dosegel je izjemne uspehe tako z argentinsko reprezentanco kot s klubi. Bil je mojster navdiha, nogometaš umetnik. Vseskozi je razburjal tudi s svojim temperamentnim obnašanjem. Po težavah z drogo in umiku k Fidelu Castru se je zadnje čase izpostavil kot lider antiglobalističnih demonstracij.

Komentar režiserja:

»Prevzeli so me njegov značaj, talent, iskrenost, strast, humor in ranljivost. Fascinirala me je njegova pot /…/, bil je vodja, ki je svoja moštva ponesel na sam vrh, a njegova kariera je bila tudi polna padcev. /…/ Maradona ima dve plati. Lahko je očarljiv, a pokazati zna tudi drugačen obraz. Je človek ulice, prihaja iz surovega okolja. Potrebuje nekaj, proti čemur se lahko bori. To je njegova motivacija. Ko že misliš, da je z njim konec, se spet postavi na noge. Zgodba Diega Maradone je zgodba o smrti in ponovnem vstajenju. Ta ideja je v srcu našega filma.«
– Asif Kapadia

Kritike:

»’Malce goljufanja in veliko genialnosti.’ To so besede, s katerimi nekdo v filmu povzame argentinskega nogometnega megazvezdnika Diega Maradono po njegovem zmagoslavnem nastopu na svetovnem prvenstvu leta 1986 – in sliši se kar prav. Film ti ponudi priložnost, da ugotoviš, kako je bilo goljufanje le del Maradonove genialnosti in ne nekakšna pomanjkljivost. /…/ Med ogledom gledalec postane strokovnjak za lovljenje pobliskov panike in zamere v Maradonovih očeh. Več kot dvourno vsrkavanje televizijskih posnetkov na velikem platnu povzroči neke vrste histerijo, zlasti ko gre za spektakel nepopustljive strasti, neizogibne katastrofe in množične histerije na ulicah Buenos Airesa in Neaplja. Goool, nočni klubi, goool, malikovanje, goool, gangsterji, treningi, punce, nosečnosti, zanikanje očetovstva, kokain, pridobivanje teže, muhavost medijev, obup – kot bi gledali 130-minutno uvodno sekvenco v Match of the Day, ki bi jo zmontiral Sofokles.«
– Peter Bradshaw, The Guardian

»Ne bi si mogli želeti boljše kombinacije režiserja in teme. /…/ Kapadia razume, da čeprav ljubitelji nogometa morda res poznajo ključne trenutke Maradonove kariere (osvojitev svetovnega pokala, povzdigovanje v svetnika v Neaplju in z drogami pogojen padec), dramski lok ne bi deloval, če bi zaključno poglavje jemal za samoumevno. Namesto tega sledi Maradoni od težavnega začetka v Neaplju skozi drugi val samozaupanja, kot bi gradil Rockyja nogometnih filmov – vse dokler se v pretresljivem zadnjem dejanju ne izteče v Brazgotinca nogometnih filmov.«
– Eric Kohn, IndieWire

»Film iz stotin ur arhivskih posnetkov in novih intervjujev z nekdanjimi soigralci, novinarji, prijatelji, partnericami in samim Maradono zgradi natančen portret izjemno nadarjenega posameznika z mnogimi napakami. Najbolj ganljivo pa je, kako vzpostavi notranji konflikt med Diegom, sramežljivim, negotovim fantom iz slumov Ville Fiorito na obrobju Buenos Airesa, in Maradono, superzvezdnikom, čigar najslabša nagnjenja je izkoristila Camorra, največja organizirana kriminalna združba južne Italije.«
– Adam Woodward, Little White Lies

»Navdušujoč kot protagonistov talent in surov kot njegovo življenje zunaj igrišča: najnovejši film Asifa Kapadie je še en pretanjen in prodoren dokumentarec. /…/ V filmu seveda ne manjka nogometa in drog – predstavljajte si Brazgotinca v kopačkah –, a gre za presenetljivo čustveno popotovanje. V duhu vseh dobrih dokumentarcev vas bo pripravil do tega, da znova premislite svoj pogled na človeka ter mite, ki ga obkrožajo. /…/ Posnetki, ki jih je Kapadia odkril, so izjemni. /…/ Maradonovega burnega življenja ne bi bilo mogoče stlačiti v en sam film. Namesto tega nam režiser postreže z vročično, radostno, melanholično in včasih toksično neapeljsko ljubezensko zgodbo, ki zvezdnika prikaže v vsej njegovi kontrastnosti in kompleksnosti. Bil je fant iz predmestja, ki je našel nov dom, a spotoma izgubil svojo dušo. Kakšen zaključek tega izvrstnega dokumentarca!«
– Phil de Semlyen, Time Out

»Nemogoče si je zamisliti, da bi mojstrski dokumentarist Asif Kapadia ustvaril kaj drugega kot skrbno raziskan, večplasten in pronicljiv film: tudi s svojim najnovejšim, Diegom Maradono, ne razočara. A film o kontroverznem argentinskem nogometašu je za režiserja Senne in Amy drugačen izziv. Ayrtona in Winehousovo je lahko predstavil v popolnih biografijah – z začetkom, sredino in tragičnim, prezgodnjim koncem dveh ljudi, ki sta živela hitro in umrla mlada. Tudi Diego Maradona je živel hitro, a je danes še kako živ in njegov glas se pojavi tudi v filmu. Kljub odsekanemu koncu in vtisu nedokončanega posla – ali pa celo zaradi tega – je Diego Maradona v številnih pogledih še celo boljši kot prejšnja režiserjeva dela.«
– Fionnuala Halligan, Screen International

»Glavni namen te intimne, temeljite in poglobljene študije športne megazvezde je doseči, da gledalci doživijo Diegove sanje, ne da bi za to morali posvetiti svoje življenje odličnosti v nogometu ali odpirati restavracije za mafijce. V tem adrenalinskem in tehtnem filmu Kapadii in njegovi ekipi to odlično uspe. Nihče ne ostane na vrhu za vekomaj – a kakšno življenje je to, ko dihaš tisti redki zrak!«
– Lou Thomas, Sight & Sound

»Stari črno-beli posnetki slumov Buenos Airesa so iz povsem drugačnega sveta in pričajo o razkolu med resnično osebo in kultom osebnosti. /…/ Resnični priboljšek pa so tekme svetovnega pokala iz let 1986 in 1990: veličasten spoj videa in celuloida. /…/ Restavrirane posnetke s 35-milimetrskega traku odlikuje zrnata neposrednost – in prav zato je ta film nujno videti na velikem platnu.«
– Bradley Warren, The Playlist